DennisKruse DANCE TEACHER
Dennis Kruse, 10-voudig Vice-Kampioen van Nederland bij zowel Amateurs als Professionals. IDTA-Gediplomeerd dansleraar (With Honors & Highly Commended) Dennis begon zijn danscarrière toen hij zestien jaar oud was met zijn tweelingzus bij de plaatselijke dansschool in Assen. Hij danste vele wedstrijden nationaal en internationaal met veel succes. Dennis heeft zich gespecialiseerd in de vijf standaard dansen van de ballroom dansen. (Engelse Waltz, Tango, Weense Waltz, Slowfoxtrot en QuickStep). Door kennis, jaren ervaring, een technisch scherp oog en analytisch vermogen kan hij je helpen je dansen makkelijker en beter te maken. Dennis is beschikbaar voor privélessen, groepstraining/lessen, coaching en jureren van wedstrijden.
Major achievements Quarter Final World Championship Standard Semi Final European Championship Standard Quarter Final Standard Blackpool Dancefestival 10-times Dutch Vice Champion, Amateur & Professionals Standard Organizer DENS Gala (2011-2015)
De drie belangrijkste voordelen van privélessen voor ballroomdansen / wedstrijddansen / stijldansen
1. Privélessen zijn uitsluitend gericht op u, de klant. Zo kan ik een op maat gemaakt lesplan voor je maken waarin je motivaties, leerstijlen en leer tempo aan bod komen. Er zijn veel redenen om privélessen te nemen, maar deze vallen meestal in twee hoofdgroepen: wedstrijddansen en sociaal dansen. Ik richt mij voornamelijk op de wedstrijddanser. Als je altijd al hebt willen deelnemen aan de opwindende wereld van competitieve stijldansen, zullen de lessen meer afgestemd zijn op het ontwikkelen van de juiste techniek en het leren van flitsende choreografieën. Aan de andere kant, als je op zoek bent naar een brede inleiding tot de meest populaire dansen, passen en de juiste techniek, inclusief hoe je moet leiden / volgen, dan ben je ook bij mij aan het juiste adres. 2. Privélessen zijn ook erg handig omdat je je lessen kunt plannen op tijden die voor jou uitkomen, in tegenstelling tot groepsdanslessen die grotendeels op vaste dagen en tijden worden gepland. De meeste studio's/dansscholen zijn 's avonds geopend en sommige op zaterdag, dus er is voldoende tijd om lessen in te plannen. 3. Ten slotte boeken studenten in privélessen doorgaans ook snellere vooruitgang vanwege de een-op-een instructie. Dit geïndividualiseerde, hands-on proces stelt mij in staat om je sterke en zwakke punten te identificeren om meer in detail maatwerk te bieden. Neem contact met mij op voor meer informatie en het plannen van uw privéles. Privélessen bieden een-op-een aandacht, waardoor een individu of een stel kan leren in een tempo dat het meest geschikt is voor hun behoeften. Individuele aandacht zorgt voor het meest snelle en grondige leerproces en stelt de student in staat te profiteren van instructie die is toegespitst op de specifieke benodigde informatie en vaardigheden. Bovendien zijn privélessen ook veel gemakkelijker te beheren voor mensen met een drukke agenda. Personen die geïnteresseerd zijn om hun dansen op een competitief niveau te brengen, zullen veel baat hebben bij privélessen.
De Ballroomdansen
ENGELSE WALTZ Dit is een enorm populaire en romantische ballroomdans. De wereldberoemde Waltz legt romantiek vast en markeert speciale gelegenheden voor dansers overal. Oorspronkelijk een 18e-eeuwse Oostenrijkse volksdans, de Waltz is een van de vijf dansen behorende bij de Internationale danswedstrijden. De dans wordt de 'langzame' of 'Engelse' Waltz genoemd in landen waar de Weense wals bekend staat als de wals. TANGO Een serieuze, krachtige en theatrale dans. De Ballroom Tango is een van de vijf dansen behorende bij de Internationale danswedstrijden. Velen zien het als het sobere Europese familielid van de rauwe en meeslepende Argentijse Tango. WEENSE WALTZ De klassieke Oostenrijkse ballroomwals. De Weense Waltz grijpt terug naar de tijd dat de Weense aristocratie danste op de muziek van Strauss en andere klassieke componisten. Tegenwoordig wordt de Weense wals nog steeds sociaal gedanst, maar de 'langzame' of 'Engelse' wals is meer standaard. SLOW FOXTROT Een traag tempo, gracieuze ballroom dans. De Foxtrot is een langzame en gracieuze dans, geworteld in de Tin Pan Ally van de jaren twintig. Elegante en mooie bewegingen maken de Foxtrot tot een uitdagende en moeilijke dans die ballroomdansers onder de knie moeten krijgen. QUICKSTEP Bekend als een snellere, energiekere Foxtrot. De eerste dansers die de Foxtrot naar een hoger tempo brachten, introduceerden de Quickstep. Er zijn echo's van Charleston in de Quickstep, met behendige hops en kicks die het levendig en energiek maken op de dansvloer.
“Technique is the skill in using both the mechanics of the body and the physical laws of motion, to create a personal feeling of balance and rhythm, producing musicality, artistry and quality of movement” The importance of technique in dance
Even the title of this article is not sufficient to explain the subject, as technique in dance is absolutely essential. For the accomplished dancer, who is using every muscle in the body in separation and coordination with the other muscles, must apply his or her knowledge in an artistic way to produce movement that is rhythmic and beautiful. The above definition summarizes how essential technique is in creating a performance of value. How do we learn the essential techniques in each individual dance? First of all we must understand the very basic requirements of dance, which include standing up in a vertical line of the body over the standing foot and using the correct part of the foot in every Walk or step we dance. From this start, the dancer will progress to the use of the knees as this immediately begins to create the musical character of the individual dance. So this is how the journey of developing the technique of movement both across the floor and within the body itself evolves. Now let us discover in the Standard dances how we use a technique to move strongly around the floor whilst maintaining a light contact of the bodies between the Man and Lady. The main method of propulsion, in four of the dances, is by creating Swing in the movement, the Tango being very different and more in the character of the Latin dances. To commence the movement there must be a downward pressure through the standing leg and foot, thus producing potential energy (preparation energy). When the body commences to move this changes into kinetic energy (movement energy). Now we apply the feel of swinging through the air, producing rotation and rise. When the correct techniques are used this shows as a rhythmic and smooth change of shape and height. Of course, there are physical forces acting on the body at all times and the laws of motion are used or opposed and always balanced. Therefore, the technique of understanding gravity, momentum, centrifugal force, etc., produces the change of speed in the dancers’ bodies across the floor, and will require the use of Sway (a body inclination) in controlling turning movements, which can be explained by considering a motorbike leaning over into a corner or a plane banking into a turn. Even the actual Hold has a technique in creating the strength and stillness, without the look of hardness in the arms and shoulders. Another example is the ability to allow the Lady to extend her head and body-line without breaking the line of the hold. All of these actions need a technique, which must be studied and learnt until the bodies are on autopilot. In Latin dancing many of the techniques described above apply, whilst the ability to produce rhythm within the dancer’s own body must be much more apparent. This means that to commence most movements the shoulder weight, which is over the standing leg, will settle downwards, creating a movement of the rib cage sideways to the opposite of the body, and the hips to rotate to the same side of the body. These actions will release the non-supporting foot to move into the required position. This particular technique creates the excitement, musicality and above all the character of the particular music being played. So from the feet through the legs and on into the body, head, arms and hands it is the required technique that produces the artistry, musicality and quality of movement. Accept the challenge of improving your technique, enjoy the music and develop your own personal and exciting form of the dance. (by Geoffrey Hearn)
Contact

Formulier verzenden...

Er is een fout opgetreden in de server.

Uw bericht is verzonden

Ik neem zo snel mogelijk contact met u op

Design  |  DKvormgeving.nl  |  2020

Copyright 2020 - Alle foto’s en teksten op deze website zijn eigendom van Dennis Kruse. Deze mogen NIET verveelvoudigd, gekopieerd, gepubliceerd, opgeslagen,

aangepast of gebruikt worden in welke vorm dan ook, online of offline, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming.

Mobiel: +31(0) 6 53 669 590